Nieuwe ronde nieuwe kansen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Block - WaarBenJij.nu Nieuwe ronde nieuwe kansen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Block - WaarBenJij.nu

Nieuwe ronde nieuwe kansen

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallootjes,

Hier weer even een verhaaltje van mij uit Londen. Dinsdag ging mijn kamergenoot weg, raar idée want we zijn toch ruim 6 weken samen geweest hier. Erg raar toen ik ‘s avonds thuis kwam en er niemand was om tegen te praten, jaja dat is voor mij een straf natuurlijk. Maarja er is een tijd van komen en een tijd van gaan zullen we dan maar zeggen he.

Woensdag was ik lekker vrij om te gaan verhuizen, dus lekker rustig aan gedaan ‘s ochtends en toen maar eens mijn spullen bij elkaar gezocht. Ben geloof ik 10 keer heen en weer gelopen als het niet meer is. Wel een gedoe trouwens met die zware koffer 4 trappen af, maar het is me gelukt. Ben de hele dag bezig geweest om al mijn spullen weer op te bergen, en het verbaasde me eigenlijk hoeveel spullen ik heb, hoe ga ik dit ooit allemaal weer mee naar huis krijgen haha. Heb me kamer nog een beetje opgeleukt met wat leuke canvas doeken.

Woensdag ook gelijk mijn nieuwe kamergenoot ontmoet, en jaja alsof ze me het moeilijk willen maken...... ik heb een Franse kamergenoot, joepie! Volgens mij is het wel een aardig meisje, maar ze spreekt bijna geen Engels dus het is lasting om met dr te praten.
Verder woont er een stelletje uit Italie (geloof ik), maar die waren een beetje appart. Had ze vrijdag avond voor het eerst gezien en probeerde met ze te praten maar die zaten alleen maar een beetje te grinniken. Ze zitten allemaal ook alleen maar op de kamer, dus en beetje saai.
In mijn huis is trouwens vrij weinig, toen ik aankwam was er niet eens een waterkoker, bijna geen borden, geen glazen, bijna geen pannen etc. Dus ik heb de waterkoker en de broodrooster maar uit mijn andere flat meegenomen. Maarja verder is er dus vrij weinig, dus improviseren.

Verder donderdag en vrijdag weer gewerkt. Heb vrijdag geluncht met de baas en mijn andere collega, en zoals dat in Engeland gaat, daar hoort natuurlijk een wijntje bij. En nog één en nog één haha. Dus een beetje jammer dat we daarna weer aan het werk moesten, niet echt lekker werken als je wat op hebt haha.

‘s avonds heb ik met Vanessa (Duitse meisje uit het andere gebouw) gegeten. De eerste keer in mijn leven pannenkoeken gebakken, wat een drama, maar voor een eerste keer waren ze redelijk. Natuurlijk lang niet zo goed als de pannenkoeken van mijn vader, maar het kon er mee door. We zouden samen naar een club toegaan (helaas was de rest van de groep afgehaakt), maar natuurlijk liep onze avond anders. We waren nog even naar de nachtwinkel gegaan om wat drinken te halen, het was denk ik een uur of half 11 ofzo. Daar kwamen we een jongen tegen die vroeg of wij wisten hoe je chocolade moet smelten. Vanessa wist dat wel dus die heeft het hem helemaal uitgelegd. Wij verder naar de bus, staan we daar te wachten loopt die jongen weer voorbij en die kwam met het idee om hun even te helpen met chocolade smelten, mochten we ook mee eten met het toetje en daarna zouden we uitgaan. Wij dachten waarom ook niet, dus wij achter hem aan naar binnen en zijn vrienden (2 meisjes en een andere jongen) dachten huh je gaat weg om chocolade te halen en je komt terug met 2 meiden. Maarja heel gezellig allemaal, met open armen ontvangen, we kregen van alles en nog wat toe gestopt, Portugese Port en shotje hier en een biertje daar. Daarna nog even een dans spelletje gedaan op de Xbox, erg gezellig en om 4 uur eindelijk naar huis gegaan. We hebben een gezellige avond gehad, al hadden we achteraf zoiets van hmm wij zijn wel heel makkelijk met een vreemde mee gegaan. Gelukkig allemaal goed gegaan, maar volgende keer niet meer met vreemde mee naar huis gaan.

Zaterdag is er jaja nog een Franse jongen bij gekomen, die gelukkig wel Engels spreekt en ook erg aardig, dus misschien stel ik mijn mening over de Franse mensen nog wel bij ...
‘s middags ben ik met Maria (duits meisje) en Vanessa naar het Imperial War museum geweest, interessant maar museums zijn niet mijn ding. Zeker niet als je brak en moe bent haha. Er is nog één kamer vrij, hopen dat daar nog een leuk iemand komt wonen! We gaan er in ieder geval gewoon maar wat van maken, en ik sleur ze van de week gewoon allemaal een keer hun kamer uit om even gezellig te gaan doen ;-)
‘s avonds weer met Vanessa op stap geweest want iedereen had weer afgezegd, saaie mensen allemaal!

Zaterdag had ik trouwens nog even boodschappen gedaan en ik stond in de rij bij de kassa, en er stond een vervelende man achter me. Liep de hele tijd maar te schelden op de cassiere en dat ie allang buiten had kunnen staan blabla. Toen vroeg ie of ie voor mij mocht dus ik dacht jaa dag bekijk het maar lekker, moet je maar niet zo ongeduldig zijn. Nou dat heb ik geweten, ben helemaal verrot gescholden door die man. Beetje vreemd, dus ja expres natuurlijk lekker langzaam doen en toch maar even in de winkel gewacht totdat hij weg was voor ik aangevallen zou worden haha.

Zondag lekker rustig aan gedaan en op zoek geweest naar een restaurant voor kerst bij ons hotel in de buurt, maar onmogelijk om te vinden. We zitten rondom allemaal bedrijven dus er is niks open met kerst. Wordt dus deze week maar weer verder zoeken.

Helaas was het weekend toen alweer voorbij, en gaan we nu weer lekker een weekje werken en uitkijken naar het volgende weekend, want dan komt Manou langs :D

Tot de volgende keer!

Liefs uit Londen

  • 03 December 2012 - 16:00

    Mama:

    Hey ouwe schrijfster

    je maakt er toch elke keer weer leuke verhalen van
    het grappige is dat ik elke keer weer een stukje meer hoor, want ik had het meeste natuurlijk al over de skype gehoord.
    Als het stil is bij je thuis dan ploinkt skype op.Dan heb je je familie toch weer hard nodig.
    maar dat geeft niet hoor.
    je bent hier ook weer wat belangrijke details vergeten te melden, je moeder vond het niet zo'n slim idee om met wild vreemde jongens mee naar huis te gaan. en je hebt beloofd dat jet het nooooiiiit meer zo doen.
    Daar vertrouw ik dan ook helemaal op :)
    maar zoals je schrijft het gaat best wel hard. nog even en dan ben je weer thuis,
    Wil je toch niet even nadenken of he de computerkast op je kamer wilt hebben??
    ik vind het zo zonde om hem weg te doen. Of zijn er nog andere liefhebbers voor ???
    nou Lot, ik zou zeggen een fijne werkweek en we hebben nog wel weer contact
    veel plezier en ik hoop dat er nog leuke mensen bij komen in je flat

    dikke kus en knuffel van Mama

  • 03 December 2012 - 23:12

    Krista:

    Lieve Lot,

    Precies wat je moeder zegt.. ik spreek je veel, maar hier lees je toch af en toe weer andere dingen en details. Het kan inderdaad noooooit zo lekker zijn geweest als de pannekoeken van je vader ;)
    Het gaat heel hard.. Manou komt nu, dan Bas en dan wij!!!!!! :)
    Kan niet wachten om je weer te zien en lekker te shoppen en te feesten met An!!

    Veel plezier nog, geniet ervan!!

    Dikke kus xxx Kris

  • 04 December 2012 - 13:47

    Jose:

    hoi Lotte

    Lek ik ben de eerste die reageert , je maakt wel wat mee in dat Londen zeg , misschien kan je ook wel vloeiend Frans spreken als je terug komt , net zo goed als ik (ha,ha) , kunnen we samen praten zonder dat iemand ons verstaat , gaan we lekker roddelen ,Ha,Ha,
    ik zie net dat ik toch niet de eerst bent die reageert ,
    je hebt wel een aparte manier van uit gaan ,


    Ik hoop dat je het nog volhoudt , en nog veel plezier in Londen ,

    groetjes jose

  • 05 December 2012 - 17:50

    Sanne:

    Lot!
    Eerste keer pannekoeken gebakken?
    Wat is er misgegaan bij de opvoeding:O?!

    xx

  • 07 December 2012 - 10:18

    Daan:

    Ik heb je verhaal weer gelezen hoor :)

  • 07 December 2012 - 16:51

    Chiel:

    Ik heb hem ook gelezen hoor!

  • 12 December 2012 - 20:33

    Leoniek:

    Zeg Lot, doe jij nog wel wat op die stage van je? Of ben je alleen maar weekend en vrij aan het vieren en aan het partyen?? Haha. (groot gelijk hoor, deed ik ook:O:P)

    Veel plezier nog!!

    X Leoniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Okt. 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4767

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: