Good news from London!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Block - WaarBenJij.nu Good news from London!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Block - WaarBenJij.nu

Good news from London!!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallootjes, daar ben ik weer met een update van mijn tweede week.

Het was best een zware week tot vandaag aan toe, want het zag er allemaal even niet zo goed uit. Ik ben natuurlijk heel goed in scenario's bedenken wat als wat als... Tsjaa dan maak ik het mezelf ook wel een beetje moeilijk! Gelukkig is het allemaal goed gekomen en zal iedereen (vooral me moeder) wel denken zie je wel je moet je niet zo druk maken alles komt goed.

Laat ik maar beginnen waar ik vorige keer gebleven ben. Zaterdag ben ik Londen een beetje gaan verkennen. Ik ben naar Camden Market geweest, een hele grote leuke markt met allemaal eten en kleding! Één groot feest voor mij natuurlijk, maar ik heb me netjes ingehouden heb niks gekocht wat ik niet nodig had ;) Vanaf de markt ben ik door gegaan naar het British Museum, want ja dat moet je toch een keer gezien hebben als je er dan toch bent he. Ik was in mijn eentje, dus vond er niet zoveel aan, ga ik nog wel doen als er iemand met me mee wil;) Het zag er wel mooi uit trouwens! Daarna ben ik nog even door gegaan naar Covent Garden, een heel leuk plekje waar ze een leuk plein hebben met allemaal winkeltjes, restaurantjes en pubs. Het zag er super gezellig uit daar, overal live muziek dus dat ik zeker nog wel iets om naar terug te gaan.
's avonds ben ik met wat mensen uit het gebouw uit geweest, want ja ben hier natuurlijk ook wel om te feesten hé;)
Zondag heb ik hier in de buurt nog een beetje rond gelopen en was ik opzoek naar het winkelcentrum, maar was ik natuurlijk weer totaal de verkeerde kant op gelopen! Na bijna een half uur dwalen toch maar even navragen en toen begonnen ze te lachen want ik was gelijk toen ik de straat uit kwam al de verkeerde kant op gelopen, oeps!:P
Uiteindelijk heb ik het toch nog gevonden en had ik nog wat spulletjes voor in huis enzo gekocht.
's avonds lekker relaxed met me roomie een film gekeken, en toen was het weekend helaas alweer voorbij, wat betekende dat ik weer naar mijn oh zo geweldige stage mag, joepie!

Maandag werd mijn stage er niet beter op, echt waar ik heb nog nooit zo'n raar bedrijf mee gemaakt zeg! 1 van de 3 telefoontjes zijn van mensen die klagen dat ze hun geld al maanden (of soms zelfs al een jaar) niet hebben gehad. Schaamde me dood dat ik daarvoor moest werken. Ik had ook nog eens taak uitbreiding gekregen, de komende weken ga ik de hele dag alleen maar brieven vouwen, whoehoe! Want ja daar zijn stagiaires voor he, dat snap je natuurlijk wel!

Dinsdag avond ben ik nog wel lekker uit eten geweest met mijn roommate en een Duits meisje die tegenover ons woont. Helaas gaat zij zaterdag weer terug naar huis. We hadden een restaurant gevonden wat hier redelijk in de buurt is en die hadden de perfecte aanbieding voor mij: Steak met een drankje erbij voor maar 7,25!! Het was das niet zo duur, maar we hebben wel een eeuwigheid op ons eten moeten wachten! Ik had mijn eten na een uur, en vervolgens hebben die andere twee meiden ook nog bijna een uur zitten wachten. Beetje jammer, maarja wat verwacht je anders voor die prijs he.

Woensdag had het bemiddelingsbureau een sollicitatiegesprek voor me geregeld, dus ik dacht nou mooi dan kunnen we maandag opnieuw beginnen. Het gesprek ging heel goed, maar natuurlijk niet helemaal wat de bedoeling was. Ik weer contact gehad met ze, heel wat gedoe want het was allemaal mijn schuld blabla. Maarja uiteindelijk zouden ze wat anders voor me regelen en heb ik gezegd dat ik ga stoppen bij dat bedrijf.

Dat heb ik gister dan ook gedaan, dus één probleempje was opgelost! De boze heks was er niet deze donderdag en vrijdag, dus ik dacht nou daar kom ik lekker makkelijk vanaf, maar helaas moet ik haar nog bellen vandaag. Ben in ieder geval erg blij dat ik daar weg ben!

En nu eindelijk het goede nieuws, wat wel tijd werd na al deze teleurstellende verhalen... Ik heb vanochtend een sollicitatie gesprek gehad bij een soort uitzendbureau, waar ik dinsdag middag kan beginnen!
Er hing een goede sfeer in het bedrijf en allemaal aardige mensen. De man waar ik mijn gesprek mee had was totaal anders dan wat ik had verwacht, maar een heel aardige man! Al moest ik wel heel erg wennen aan dat britse accent, bijna niet te verstaan!:p
Klinkt als de geschikte plek voor mij, want het eerste wat hij vroeg is: Do you like drinking? Ja natuurlijk doe ik dat haha.
We hebben een goed gesprek gehad, en het ziet er naar uit dat ik daar een hoop kan gaan leren! Het wordt een recruitment stage, dus de juiste match vinden tussen bedrijf en kandidaat en alles wat daarbij komt kijken. Ook gaf die man aan dat hij veel mensen in het HR vak kent, dus hij gaat me een aantal mensen voorstellen zodat ik daar ook een paar uurtjes mee kan lopen en kan zien hoe het er in Londen aan toe gaat.

Wat is dat trouwens toch met al die mensen hier, als je zegt dat je uit Nederland komt, en helemaal als je uit de buurt van Amsterdam komt denken ze allemaal dat je de hele dag jointjes aan het roken bent, en word je gek aan gekeken als je zegt dat het niet zo is.

Vanavond gaan we met wat mensen van de flat en wat collega's van mijn roomie naar een Halloween party, en verder dus nog even lekker genieten van mijn lange weekend!

Heel leuk trouwens dat jullie allemaal op mijn blog reageren, dat heeft me er zeker doorheen geholpen, vooral blijven doen dus;) En mocht iemand zich nog geroepen voelen, mijn adres is Broadmead House, Flat 7, Auriol Road, W14 0SS. Een kaartje zou natuurlijk altijd leuk zijn ;)

Liefs uit Londen

  • 26 Oktober 2012 - 18:11

    Johan:

    Ik vind dat je een boek moet gaan schrijven... "Lotje en haar geweldige avonturen", of "Lotje en haar reis door Londen". ;)

    Maar even serieus. Leuk om te lezen wat je zoal uitspookt kleintje! Volgens mij heb je het (naast het werk) reuze naar je zin. En fijn om te weten dat de berichtjes gewaardeerd worden, altijd goede extra stimulans er eentje te schrijven.

    Grappig dat je nu uiteindelijk in Londen bij een uitzendbureau gaat werken, dat mocht toch in Nederland niet als stage? In ieder geval weer heel veel plezier en geluk daar. Ik hoop dat je tweede plekje een stuk beter gaat bevallen!

    Liefs.

  • 26 Oktober 2012 - 18:14

    Joos:

    Hoeveel bireven waren het ook alweer lot? hahaha..
    Maar ben blij dat je een nieuwe leuke plek heb gevonden.:D Zoals ik altijd zegt "Het komt wel goed schatje!"

  • 26 Oktober 2012 - 18:20

    Lotte De Block:

    Haha, ja als ik echt hopeloos ben zal ik dat doen;) In Nederland mocht het inderdaad niet, maar ik heb bij mijn stage bij de meerlanden alles al gedaan wat ik moest doen, dus me stage mocht in ieder geval iets 'makkelijker' zijn hier. School heb ik net pas op de hoogte gebracht, dus weet eigenlijk niet hoe die er over denken, maarja dat is jammer dan!
    En nog even ter info, om Joos aan te vullen.... het waren 25.000 brieven, allemaal met de hand vouwen dichtplakken frankeren en stikkeren, klinkt goed he!

  • 27 Oktober 2012 - 15:21

    Je Nichtje:

    Heeeey Lotje! Wat fijn dat je een nieuwe plek hebt gevonden:)!
    Ik vind dat je dat wel verdient;)

    Bedankt dat je op mij gedronken hebt, hopelijk heb je niet te veel gedronken haha!

    Voor nu veel plezier op je nieuwe stage en tot de volgende keer weer

    Xxxxx

  • 28 Oktober 2012 - 15:36

    C'est De Moi Pour Toi!!:

    Just a try out.

  • 29 Oktober 2012 - 13:09

    Mama:

    Hey Lotje

    Nou je begrijpt wel dat je die schrijverstalenten van mij hebt ;). het is een vermakelijk verhaal. gelukkig was ik al op de hoogte van al je verhalen en hoop ik dat je een beetje steun hebt gehad aan me tijdens mijn skype avonturen. Ben blij dat je weer kan lachen, het zag er niet zo rooskleurig uit. Het is als je zusje zegt: het komt wel goed schatje
    ik zie je in ieder geval vrijdag, dan komen wij Londen ontdekken. Ik zie er naar uit

    Kusjes mama

  • 29 Oktober 2012 - 13:09

    Mama:

    Hey Lotje

    Nou je begrijpt wel dat je die schrijverstalenten van mij hebt ;). het is een vermakelijk verhaal. gelukkig was ik al op de hoogte van al je verhalen en hoop ik dat je een beetje steun hebt gehad aan me tijdens mijn skype avonturen. Ben blij dat je weer kan lachen, het zag er niet zo rooskleurig uit. Het is als je zusje zegt: het komt wel goed schatje
    ik zie je in ieder geval vrijdag, dan komen wij Londen ontdekken. Ik zie er naar uit

    Kusjes mama

  • 30 Oktober 2012 - 21:37

    Carla Koornstra:

    Ha Lotje,

    Via je moeder heb ik de link naar je site gekregen en je emailadres. Je schrijft leuk. Ik ga je volgen, dus blijf schrijven. Vervelend van je eerste stage. Fijn voor je dat je zulke leuke mensen om je heen hebt (en dat je lekker met ze kan feesten). Stel je voor dat dat niet gelukt was!
    Covent Garden is inderdaad een leuke plek. Toen ik in Londen was (en Linda overdag werkte) ging ik daar haast iedere middag lunchen en genoot - ook toen - van de live muziek.
    Ik hoorde dat John en Ria dit weekend naar Londen komen. Gezellig voor je. Gaan jullie samen de toerist uithangen en zullen ze jou -als arme student - wel mee uit etren nemen.
    Zelf ga ik ook een weekje op vakantie. Vertrek zaterdag en kom de week erop vrijdag weer terug.
    Ik hoorde van m'n moeder dat je haar gebeld hebt. Dat vond ze zo leuk. Ze raaakte er niet over uitgepraat.
    Ik wacht op je verdere verhalen en zal er zeker op reageren.
    Groetjes, Carla

  • 01 November 2012 - 17:43

    Chiel:

    Dag Lotje,

    Alles goed en wel zo te zien. Top! Ik heb alle vertrouwen in de goede afloop van dit chaotisch maar leuke avontuurtje van je! Ik ben altijd bij je he, je weet me te vinden ;)

    Succes Lotje! You can do it....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Okt. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4761

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: