Every little thing is gonna be alright - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Block - WaarBenJij.nu Every little thing is gonna be alright - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Lotte Block - WaarBenJij.nu

Every little thing is gonna be alright

Blijf op de hoogte en volg Lotte

18 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Daar zit ik dan, als klein meisje in de grote wereld stad Londen… Zaterdag op het vliegveld was even stressen, want had maar een kwartiertje om bij de gate komen, omdat het zo druk was. Gelukkig is alles goed gegaan, en toen ik aan kwam stond de taxi chauffeur op me te wachten. Eerst moest ik de sleutel ophalen, om vervolgens naar mijn huisje toe te gaan. Lucky me, bij dat bureau stond een Italiaanse jongen die naar hetzelfde appartement moest, dus hij kon meerijden met ons en dan kon hij mooi mijn koffer naar boven sjouwen, want woon op de 4e verdieping. Voor wat hoort wat toch ;)

Toen ik aankwam was mijn roommate gelukkig thuis en dat was gelijk super leuk! Verder was er alleen een Franse jongen die hier is om te werken. Ik heb zaterdag gelijk maar wat boodschapjes gedaan, pfff wat een shok zeg die prijzen hier, als ik terug ben mag ik wel heeeel hard gaan werken.
Zaterdag was gelijk super, want mijn roomie (Franzi) had een feestje georganiseerd dus heb gelijk wat nieuwe mensen uit het gebouw leren kennen en wat collega’s en vrienden van haar. Ik geloof dat we met zo’n 20 man hier in deze klein keuken stonden, lekker knus;) Daarna zijn we door gegaan naar Piccadily, naar O’neils een leuke club daar. Pff ook daar waren de prijzen shocking, 5 pond voor een biertje, maar alsof ze wisten dat ik maar een arme student was gaf de barman me 15 pond terug in plaats van 5, joepie!! Geslaagde eerste avond!!

Zondagochtend hebben we lekker relaxed een filmpje in bed gekeken. We werden helaas allebei al om half 10 wakker en konden niet meer slapen dus was een kort nachtje.
Zondag ben ik nog even mijn route voor mijn stage gaan testen, zodat ik niet zou verdwalen maandag;) Heb nog even een beetje rond geslenterd en toen weer terug naar huis. Inmiddels de andere huisgenoten ook gezien, een Frans meisje, 2 franse jongens en een Italiaans meisje. Mijn roomie komt trouwens uit Duitsland;)

Maandag was het dan zover, mijn stage ging beginnen…. Helaas viel dat heel erg tegen, wat een stomme organisatie zeg!! Niemand praatte tegen me, het was alsof ik niet bestond. Het enige wat ik gedaan heb was advertenties op internet plaatsen, dus kopiëren, plakken een hele dag lang. ’s Avonds wel lekker naar Zumba geweest met me roomie en een ander Nederlands meisje die aan de overkant woont.
Dinsdag was de dag helaas weer hetzelfde, pff wat duurt de dag lang zeg op die manier. ’s Avonds hebben Franzi en ik bij twee meiden aan de overkant gegeten (Liselotte & Julia). Heel toevallig heeft Julia bij hetzelfde bedrijf stage gelopen en ze was er niet al te positief over, zij is daar na een maand gestopt omdat het werk niet beter werd. Uiteindelijk heb ik toen dus maar besloten het bemiddelingsbureau in te schakelen, want ja heb er immers genoeg geld voor betaald. Ik heb woensdag ochtend gelijk gebeld en zodra ik vertelde bij welk bedrijf ik werk, moest ik maar langskomen voor een gesprek ipv telefonisch. Woensdag heb ik er nog wel een taak bij gekregen, jaja…. Ik mocht namelijk een inbox van ruim 800 mailtjes gaan ordenen, ik moest van alle kandidaten hun CV opslaan, om vervolgens in Excel te zetten in welke talen ze vertalen. Dat was nog erger dan de advertenties plaatsen! Haha

Vanmorgen ben ik op gesprek geweest bij het bemiddelingsbureau. Ik heb aangegeven dat ik niet tevreden ben en dat ik in een andere plek wil, ik ben hier immers om iets te leren, niet om stomme klusjes uit te voeren. Ze gaan iets anders voor me zoeken, en als het goed is heb ik binnen een week een andere stageplek, dus dat zou heeeel fijn zijn!

Gelukkig nog maar één dagje te gaan en dan is het weer weekend!! Van het weekend ga ik maar even de tourist uithangen om wat van Londen te zien.

Ondanks de stage heb ik verder gelukkig een super leuke eerste week!!

  • 18 Oktober 2012 - 21:44

    Johan:

    Lotje, wat een verhaal zeg voor zo'n eerst weekje! Zo te lezen heb je alles prima onder controle, al kan ik me voorstellen dat dat van die stage wel even slikken is. Vreemd toch, zag er op het oog en gezien het eerste contact toch best goed uit?! Leuk om te horen dat je in ieder geval mensen om je heen hebt waar je het goed mee kunt vinden.

    Heel veel succes 'daar aan de overkant'. We volgen al je avonturen aandachtig. Liefs!

  • 18 Oktober 2012 - 22:03

    Opa En Oma:

    Hoi lieve Lotte,

    Nou je heb al heel wat meegemaakt in een week tijd.
    Jammer dat je stage plaats niet leuk is. Hopelijk komt het volgende week goed.
    Wel erg fijn dat je leuke mensen om je heen hebt.

    Hier gaat alles naar wens, we genieten nog van het mooie weer hier, morgen 20 graden en dat in eind oktober, we gaan dan ook een flinke fietstocht maken morgen.

    Lieve groetjes van ons en tot mails.
    opa en oma / Emmen

  • 18 Oktober 2012 - 22:20

    Mama:

    Hey Lotje

    leuk verhaal heb je geschreven, daar kun je misschien nog wel wat mee verdienen,
    gelukkig heb ik alles al uit eerste hand gehoord en kon ik je een beetje steunen die eerste dagen.
    Ben in ieder geval blij dat je bij het stagebureau een goed gesprek hebt gehad en dat er uitzicht is op verbetering. ik wens je nog veel plezier nog een dag en dan is het weer weekend .....
    niet teveel geld uit geven dan .....hahahaha niet iedere barman is zo blond als degene die je getroffen hebt de eerste keer..we houden wel contact.rust maar lekker uit in het weekend en ga de boel maar vast verkennen voor ons.

    ik spreek je gauw

    dikke kus
    Mama

  • 18 Oktober 2012 - 22:56

    Krista:

    Lieve Lot,

    Wat fijn dat het gesprek zo goed verlopen is bij het bemiddelingsbureau!!
    Hopelijk hebben ze snel iets anders en heb je het alleen nog maar leuk...

    Veel plezier en vooral genieten!!!!

    Ik spreek je snel (echt chill dat je internet hebt!)

    Liefs Xx

    Kris

  • 19 Oktober 2012 - 09:12

    Merel:

    Liefjee!!

    Wat goed dat je meteen actie onderneemt! Ik hoop dat je snel een ander stage bedrijf hebt!!
    Ik wil binnenkort een skypedate!! Ik ben zo ontzettend jaloers op je, mijn australiegevoelens komen meteen weer boven drijven!!

    Geniet ervan meiss!!!

    xxxxxx

  • 19 Oktober 2012 - 11:20

    Manou:

    Meiss,

    Het klinkt goed en gezellig, fijn dat je leuke huisgenoten hebt! Dat valt in iedergeval weer mee en heb je tenminste iemand, waar je even op terug kan vallen:-). Zet 'm op en je kan het, na al je inspanningen gaat het vast wel lukken met een nieuwe stage.

    In december kom ik je supporten en zal wel ff Hollandse chippies voor je meenemen!

    x x x Manou


  • 19 Oktober 2012 - 21:20

    Jose. :

    lieve lotte

    Wat heb je al veel meegemaakt, in zo,n korte tijd, wat jammer dat je stageplek niet zo heel leuk is maar er komt vast wel een leukere stage, want je bent dar tenslotte om heel veel te leren maar zo te lezen heb je het prima naar je zin,ik hAd ik niets anders verwacht ,ik kijk al uit naar je volgende avonturen.
    Veel plezier.

    Kus jose

  • 19 Oktober 2012 - 21:25

    Je Bijna Jarige Nichtje=D:

    Hoooooooooi lieve kleine grote nicht!

    Wat ben jij ontzettend goed bezig zeg=).
    Ik ben trots op je, echt waar!

    Hoe is het weer daar eigenlijk?
    Je gaat zeker dit weekend shoppen, haha denk je wel om je portomonee:P?

    Nee hoor, geniet er van.. dit doe je (meestal) maar 1 x in je leven.. dus JOLO!!

    Voor nu nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier en ik verheug me al op je volgende verhaal:D!

    xxxxxx Je lieve grote kleine nichtje Sanne

  • 20 Oktober 2012 - 01:17

    Leoniek:

    Heey lief nichtje!
    Wat een belevenissen zeg, zo in je eerste week. Echt super leuk dat je leuke roomies heb. Zo te horen komen er nog heel veel huisfeestjes, herkenbaar van Tanzania;) haha. Als ik je verhalen zo hoor, heb ik ook echt zin om weer een buitenlandstage of werk te doen.
    Wel balen dat je stage tegenvalt zeg! Maar hopelijk heb je na het weekend beter nieuws en dus een leukere stage. Stoer van je dat je gelijk een gesprek aan bent gegaan.
    E nu is het weekend!!Joepie !!!
    Ik denk dat je vet in het rood staat als ik je verhaal zo lees over de kosten in Engeland. Eigenlijk zou je bijna de loterij moeten winnen, haha joke!
    Nou ik ben erg benieuwd naar alle verdere avonturen!!!!

    Nog heeeeeel veeeeel plezier en hopelijk zie ik je in Londen!

    Liefs Leoniek

  • 20 Oktober 2012 - 01:17

    Leoniek:

    Heey lief nichtje!
    Wat een belevenissen zeg, zo in je eerste week. Echt super leuk dat je leuke roomies heb. Zo te horen komen er nog heel veel huisfeestjes, herkenbaar van Tanzania;) haha. Als ik je verhalen zo hoor, heb ik ook echt zin om weer een buitenlandstage of werk te doen.
    Wel balen dat je stage tegenvalt zeg! Maar hopelijk heb je na het weekend beter nieuws en dus een leukere stage. Stoer van je dat je gelijk een gesprek aan bent gegaan.
    E nu is het weekend!!Joepie !!!
    Ik denk dat je vet in het rood staat als ik je verhaal zo lees over de kosten in Engeland. Eigenlijk zou je bijna de loterij moeten winnen, haha joke!
    Nou ik ben erg benieuwd naar alle verdere avonturen!!!!

    Nog heeeeeel veeeeel plezier en hopelijk zie ik je in Londen!

    Liefs Leoniek

  • 24 Oktober 2012 - 09:11

    Jose:

    hoi lottepetot

    heb je onder tussen al een nieuwe stage plek ,? ik hoop het wel ., en heb je nog wat beleeft de laatste week , want daar ben ik reuze benieuwd naar , natuurlijk ,
    ik beleeft niet veel in Nederland , want ik ben alleen maar aan het werk
    deze week wel Sannes, verjaardag vieren , en natuurlijk volgende week die van Leoniek
    jammer maar helaas kan jij hier niet bij zijn

    nou ik kijk uit naar je volgende avonturen

    Liefs en dikke kus van Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 04 Okt. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 4764

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 20 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: